woensdag 3 april 2013

Speuldersbos

 
Zelfs de  bomen in het veld zullen dansen voor Hem
 
Stond al lang op mijn verlanglijstje om een keer naar Speuldersbos te gaan '.
En dat is er dan eindelijk van gekomen.
Jammer dat ik niet heel veel tijd had maar toch wat leuke platen kunnen schieten.
Hoop dat de sfeer van het bos mysterieus, dansende bomen 
een beetje overkomt  
 
 
 
Het eeuwenoude Speulderbos is een van de mooiste en oudste bossen van Nederland. Kromme, in wonderlijke bochten gegroeide eiken- en beukenbomen bepalen de sfeer. In de volksmond heet het Speulderbos ‘het bos van de dansende bomen’. Dit komt doordat de stammen in de nevel lijken te bewegen. Het bos is niet alleen mysterieus maar ook zeer zeldzaam. En het is een paradijs voor (roof)vogels, edelherten, dassen en wilde zwijnen
 
 
 
 
 















 
 
 Keuze van mooi
 















 
 door al dat gekronkel was het moeilijk om rechte foto"s te maken
 
 
 
 


8 opmerkingen:

  1. Ha, het Speulderbos dat ligt boven Garderen en daar hebben wij ook wel eens gewandeld, inderdaad een prachtig bos waarvan U nog mooiere foto's heeft gemaakt. Wat zijn die border collies toch leuk hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn,dat je er weer bent.
    En meteen weer met prachtige foto's.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi jacky..leuk weer eens een serie van jou te zien..
    ik herken je hondje nog (een keertje ontmoet bij Cristien)
    Je hebt het bos prachtig in beeld gebracht met de mooie kromme
    en vergroeide bomen, ik heb dat eigenlijk nog nooit
    zo in een bos gezien, heeft dat een oorzaak..??
    kan me in ieder geval wel voorstellen dat dieren zich daar thuis voelen..
    een erg mooie blog!! prachtige foto's

    Lg. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat het een niet aangeplant bos is en mag groeien zonder tussen komst van mensen is het zo geworden
      Soort oerbos

      Verwijderen
  4. Hoi Jacky,
    Fijn om je weer te lezen en je mooie foto's te zien.
    Bomen zijn net mensen die omgekeerd in de grond staan, ik heb in één van mijn eerste posts daar ook over geschreven. Ik vind de vormen die je hebt gefotografeerd prachtig!
    Niet meer zo lang wegblijven, hier, hoor!
    Hartelijke groeten,
    Jacoba

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mysterieus.... wow wat heb je dat gevoel prachtig gefotografeerd!

    Zo mooi met het licht gespeeld, je pakt me er helemaal mee in.
    Hele dikke complimenten.... ik kijk nogmaals en ik blijf weer hangen bij foto 8 en zo zijn er nog een paar waar ik echt stil van wordt!
    Echt top serie met heel veel gevoel!

    Fijn om weer een blogje van je te wonderen, deze blijft zeker in mijn gedachte.
    Liefs Cristien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reportasee.com : Membuka Jendela Dunia Berita Dalam dan Luar Negeri - Menyuguhkan Informasi Seputar Berita Internasional, Nasional, Regional, Lokal, Peristiwa, Hukum, Kriminal, Ekonomi, Politik, Pemerintahan, Sosial, Budaya, Pendidikan, Wisata, Kuliner dan Hiburan.
    Ciamis
    Berita Ciamis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. As reported by Stanford Medical, It is indeed the one and ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh 42 lbs less than us.

    (Just so you know, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret diet and EVERYTHING to do with "HOW" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", not "what"...

    Tap this link to reveal if this quick questionnaire can help you find out your true weight loss possibility

    BeantwoordenVerwijderen