zaterdag 23 oktober 2010

Madeliefje

Madeliefje;

Met dit bloempje dat overal in Nederland voorkomt, wil ik mijn eerste Blog beginnen.
Vanaf het vroege voorjaar tot dat het vriest in de winter kun je deze kleine bloementjes vinden in het gras langs de weg.
Kinderen plukken ze voor hun moeder en maken er kransen van voor in het haar.
Ze zien er altijd vrolijk uit  als de zon schijnt, bij weinig licht kun je hun hartjes niet zien.
Het vrolijkt een saaie salade op
Eigenlijk zijn ze zo gewoon dat we ze niet meer opmerken, vandaar dat ik ze wil belichten.

Madeliefje: Homeopathisch gezien
Ook wel de Arnica van de Lage Landen genoemd
Ze zijn familie van elkaar en hebben groot effekt op de bloedsomloop en ruggenwervels en het hoofd
Arnica werkt meer op de hoge delen nek hoofd en madeliefje meer op de lage delen van de ruggewervel
Het Madeliefje is mij zeer dierbaar, van wege zijn lieflijkheid en zijn geneeskracht die ik aan het werk heb  gezien,.toen mijn man een gebroken ruggewervel had.

1 opmerking:

  1. Hallo Jacky,
    Gefeliciteerd met je mooie nieuwe blog! Prachtige illustratie en mooie foto. Ik ben heel erg benieuwd hoe het zich zal gaan ontwikkelen en ga je volgen. Op dit moment sputtert mijn provider, maar ik doe mijn best om mij als volger bij je aan te melden.
    Veel creativiteit en vooral veel plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen